Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-1914 maxgear

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR

49-1914 Podpora trójramienna, wał napędowy MAXGEAR
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-1914

producent:

MAXGEAR

Ciężar [kg] 0,388
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 23
Długość opakowania [cm] 6,0
Szerokość opakowania [cm] 6,0
Wysokość opakowania [cm] 3,5
nr EAN 5903364319069

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FORD 23Z/33,9MM (TRIPOD)

Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 producenta MAXGEAR

VOLVO

36000448, 36000557, 36001360, 8603259

HONDA

44306S5DA01, 44306S5DA11, 44306S5DA51, 44306S5DA61, 44310S5DA21, 44310S5DA31

OPEL

1603038, 1603039, 1603050, 5374099, 5374154, 95908475

FORD

1061888, 1322224, 1451974, 1461228, 1461243, 1476895, 1552930, 1552936, 1552941, 1552944, 1685795, 1687410, XS4C3W007BA

TOYOTA

4234048030, 4236021010, 4304002030, 4304005110

NISSAN

39100EL000, 39100EL005, 39720EW627, 39720EW628

numery OEM:
FORD      1061888
FORD      1322224
FORD      1451974
FORD      1461228
FORD      1461243
FORD      1476895
FORD      1552930
FORD      1552936
FORD      1552941
FORD      1552944
FORD      1685795
FORD      1687410
FORD      XS4C-3W007-BA
HONDA      44306-S5D-A01
HONDA      44306-S5D-A11
HONDA      44306-S5D-A51
HONDA      44306-S5D-A61
HONDA      44310-S5D-A21
HONDA      44310-S5D-A31
NISSAN      39100-EL000
NISSAN      39100-EL005
NISSAN      39720-EW627
NISSAN      39720-EW628
OPEL      1603038
OPEL      1603039
OPEL      1603050
OPEL      5374099
OPEL      5374154
OPEL      95908475
TOYOTA      42340-48030
TOYOTA      42360-21010
TOYOTA      43040-02030
TOYOTA      43040-05110
VOLVO      36000448
VOLVO      36000557
VOLVO      36001360
VOLVO      8603259
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 49-1914 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.