Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Fiat MAREA (185_) 2.4 JTD 130 (1999.04-2002.05) 130km » 49-2024 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Marea (185_) 2.4 Jtd 130 (1999.04-2002.05) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR

49-2024 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2024
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2024

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]30

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD)
numery OEM:
MITSUBISHI      MR911159
VOLVO      3410419

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.