Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2024 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR

49-2024 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2024
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

49-2024

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD)

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

Numery OE KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 producenta MAXGEAR

VOLVO

3410419

MITSUBISHI

MR911159

numery OEM:
MITSUBISHI      MR911159
VOLVO      3410419

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA 95- 22ZX30 (TRIPOD) 49-2024 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.