Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2025 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR

49-2025 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2025
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:5 szt.
: >10 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numer części:

49-2025

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD)

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

Numery OE KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 producenta MAXGEAR

VOLVO

30871687, 8250472

MITSUBISHI

MR263173, MR263175, MR911573, MR911574, MR911575

numery OEM:
MITSUBISHI      MR263173
MITSUBISHI      MR263175
MITSUBISHI      MR911573
MITSUBISHI      MR911574
MITSUBISHI      MR911575
VOLVO      30871687
VOLVO      8250472

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.