Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel VECTRA A (J89) 1.6 i (F19, M19) (1993.09-1995.11) 71km » 49-2259 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 I (f19, M19) (1993.09-1995.11) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR

49-2259 Wał napędowy MAXGEAR
229.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3223MG

numer części:

49-2259

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Długość [mm]594
otwór Ø [mm]8,4
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100
nr EAN5903364341343

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR

PËúOî AUDI A3/Q3 2,0TDI/2,0TFSI QUATTRO LE 592MM TYLNA Oî
numery OEM:
AUDI      1K0 501 203 D
AUDI      1K0 501 203 DX
AUDI      1K0 501 203 F
AUDI      1K0 501 203 FX
SKODA      1K0 501 203 D
SKODA      1K0 501 203 DX
SKODA      1K0 501 203 F
SKODA      1K0 501 203 FX
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 D
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 DX
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 F
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 FX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.