Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2259 maxgear

Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR

49-2259 Wał napędowy MAXGEAR
237.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3223MG

numer części:

49-2259

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Długość [mm] 594
otwór Ø [mm] 8,4
Wymiar gwintu M16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 59,5
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 79,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 100
nr EAN 5903364341343

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR

PËúOî AUDI A3/Q3 2,0TDI/2,0TFSI QUATTRO LE 592MM TYLNA Oî

Wał napędowy 49-2259 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Wał napędowy 49-2259 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1K0501203D, 1K0501203DX, 1K0501203F, 1K0501203FX

SKODA

1K0501203D, 1K0501203DX, 1K0501203F, 1K0501203FX

AUDI

1K0501203D, 1K0501203DX, 1K0501203F, 1K0501203FX

numery OEM:
AUDI      1K0 501 203 D
AUDI      1K0 501 203 DX
AUDI      1K0 501 203 F
AUDI      1K0 501 203 FX
SKODA      1K0 501 203 D
SKODA      1K0 501 203 DX
SKODA      1K0 501 203 F
SKODA      1K0 501 203 FX
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 D
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 DX
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 F
VOLKSWAGEN      1K0 501 203 FX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2259 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.