Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.4 (1997.03-2001.09) 165km » 49-2269 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.4 (1997.03-2001.09) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2269 MAXGEAR

49-2269 Wał napędowy MAXGEAR
373.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 18.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3233MG

numer części:

49-2269

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica 2 [mm]100
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]63,8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Długość [mm]574
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
nr EAN5903364341442
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2269 MAXGEAR

PËúOî BMW 3 E30 82- LE/PR
numery OEM:
BMW      33211225570
BMW      33211225891
BMW      33211225940
BMW      33211225941
BMW      33211226329
BMW      33211226330
BMW      33211226333
BMW      33211226336
BMW      33211226563
BMW      33211226578
BMW      33211226861
BMW      33211226900
BMW      33411127093
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2269 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.