Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Hyundai TUCSON (TL, TLE) 1.6 T-GDi (2015.06-2020.09) 177km » 49-2307 maxgear
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (tl, Tle) 1.6 T-gdi (2015.06-2020.09) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2307 MAXGEAR

49-2307 Wał napędowy MAXGEAR
412.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3271MG

numer części:

49-2307

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Średnica 2 [mm]108
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]69
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]615
nr EAN5903364341824

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2307 MAXGEAR

PËúOî BMW Z4 E85/E86 06-08 LE
numery OEM:
BMW      33202229727
BMW      33207839465
BMW      33207839467
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2307 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.