Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz KLASA C T-Model (S202) C 200 T (202.080) (1996.06-2001.03) 136km » 49-2310 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s202) C 200 T (202.080) (1996.06-2001.03) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2310 MAXGEAR

49-2310 Wał napędowy MAXGEAR
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3274MG

numer części:

49-2310

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Długość [mm]631
nr EAN5903364341855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2310 MAXGEAR

PÓŁOŒ CITROEN 07- LE C-CROSSER/ASX/ LANCER VIII/OUTLANDER II/4007/4008
numery OEM:
CITROËN      1609899280
CITROËN      3272PT
PEUGEOT      1609899280
PEUGEOT      3272PT
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2310 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.