Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2316 maxgear

Wał napędowy 49-2316 MAXGEAR

49-2316 Wał napędowy MAXGEAR
278.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3280MG

numer części:

49-2316

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Długość [mm] 945
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 86,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 92,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Wymiar gwintu M24x1,5
Długość 2 [mm] 365,0
nr EAN 5903364341916

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2316 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C4 II/DS4 09- PEUGEOT 208/308/3008/5008 09- PR

Wał napędowy 49-2316 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-2316 producenta MAXGEAR

CITROËN

3273QK, 3273QL, 9684135480

PEUGEOT

3273QK, 3273QL, 9684135480

numery OEM:
CITROËN      3273QK
CITROËN      3273QL
CITROËN      9684135480
PEUGEOT      3273QK
PEUGEOT      3273QL
PEUGEOT      9684135480
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2316 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.