Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco EUROCARGO V 110EL.25P MY19 (2019-???) 252km » 49-2329 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 110el.25p My19 (2019-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2329 MAXGEAR

49-2329 Wał napędowy MAXGEAR
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3293MG

numer części:

49-2329

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]703
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,6
Długość 2 [mm]64
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]85
nr EAN5903364342043

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2329 MAXGEAR

PËúOî DACIA DUSTER 1,6/1,5DCI LE 703MM
numery OEM:
RENAULT      39 10 150 61R
RENAULT      39 10 164 91R
RENAULT      77 11 497 435
RENAULT      82 00 725 499
RENAULT      82 01 505 587
RENAULT      82 01 505 588
DACIA      39 10 113 27R
DACIA      39 10 129 91R
DACIA      39 10 150 61R
DACIA      39 10 151 49R
DACIA      39 10 164 91R
DACIA      82 01 505 587
DACIA      82 01 505 588
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2329 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.