Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 2.8 quattro (1994.03-1996.03) 174km » 49-2330 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 2.8 Quattro (1994.03-1996.03) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2330 MAXGEAR

49-2330 Wał napędowy MAXGEAR
302.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3294MG

numer części:

49-2330

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]952
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,6
Długość 2 [mm]309
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]81
nr EAN5903364342050

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2330 MAXGEAR

PËúOî DACIA DUSTER 1,6/1,5DCI PR 952MM
numery OEM:
RENAULT      39 10 038 40R
RENAULT      39 10 081 65R
RENAULT      39 10 092 34R
RENAULT      82 01 505 574
DACIA      39 10 031 47R
DACIA      39 10 038 40R
DACIA      39 10 081 65R
DACIA      39 10 092 34R
DACIA      39 10 099 64R
DACIA      82 01 505 574
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2330 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.