Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Yugo 313 1.3 (1983.04-1988.07) 67km » 49-2359 maxgear
wybrany samochód: 
Yugo 313 1.3 (1983.04-1988.07) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2359 MAXGEAR

49-2359 Wał napędowy MAXGEAR
247.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3323MG

numer części:

49-2359

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]919
Wymiar gwintuM22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53,3
Długość 2 [mm]352
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]76
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75
nr EAN5903364354602

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2359 MAXGEAR

PËúOî FORD FIESTA VI PR TRANSIT/TOURNEO
numery OEM:
FORD      1514106
FORD      1514107
FORD      1538077
FORD      1538078
FORD      1547749
FORD      1564070
FORD      1600353
FORD      1716542
FORD      1749260
FORD      1799209
FORD      1833714
FORD      1840187
FORD      1929643
FORD      2002893
FORD      8V51-3B436-AAA
FORD      8V51-3B436-AAB
FORD      8V51-3B436-AAC
FORD      8V51-3B436-AAD
FORD      8V51-3B436-AAE
FORD      8V51-3B436-AAF
FORD      ET76-3B436-AA
FORD      ET76-3B436-AB
FORD      RM8V51-3B436-AA2E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2359 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.