Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2361 maxgear

Wał napędowy 49-2361 MAXGEAR

49-2361 Wał napędowy MAXGEAR
283.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3325MG

numer części:

49-2361

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 960
Wymiar gwintu M10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56
Długość 2 [mm] 508
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 91
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 81
nr EAN 5903364354626

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2361 MAXGEAR

PËúOî FORD FOCUS II 2,5ST PR

Wał napędowy 49-2361 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wał napędowy 49-2361 producenta MAXGEAR

VOLVO

30787781, 36000182, 36000446, 36000555

FORD

1344682, 1370412, 1402340, 1431360, 1468437, 1477841, 1798100, 4N513B436XG, 4N513B436XH, 4N513B436XJ, 4N513B436XK, RM4N513B436XK

numery OEM:
FORD      1344682
FORD      1370412
FORD      1402340
FORD      1431360
FORD      1468437
FORD      1477841
FORD      1798100
FORD      4N51-3B436-XG
FORD      4N51-3B436-XH
FORD      4N51-3B436-XJ
FORD      4N51-3B436-XK
FORD      RM4N51-3B436-XK
VOLVO      30787781
VOLVO      36000182
VOLVO      36000446
VOLVO      36000555
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2361 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.