Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Suzuki SWIFT II liftback (EA, MA) 1.3 4WD (SF413, AA35) (1989.03-2001.05) 68km » 49-2486 maxgear
wybrany samochód: 
Suzuki Swift Ii Liftback (ea, Ma) 1.3 4wd (sf413, Aa35) (1989.03-2001.05) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2486 MAXGEAR

49-2486 Wał napędowy MAXGEAR
212.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3451MG

numer części:

49-2486

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]777
Wymiar gwintuM22x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52
Długość 2 [mm]77
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]76
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]76
nr EAN5903364353629

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2486 MAXGEAR

PËúOî SUBARU LEGACY 03- LE/PR 777MM 27Z/25Z
numery OEM:
SUBARU      28321-AG011
SUBARU      28321-AG021
SUBARU      28321-AG022
SUBARU      28321AG023AT
SUBARU      28421-AG022
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2486 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.