Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2508 maxgear

Wał napędowy 49-2508 MAXGEAR

49-2508 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2508
Wał napędowy 49-2508
348.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3473MG

numer części:

49-2508

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Długość [mm] 933
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 84,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 82,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Wymiar gwintu M10x1,5
System hamulcowy GI
Długość 2 [mm] 512,0
nr EAN 5903364353841

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2508 MAXGEAR

PËúOî VOLVO C30/C70/S40/V50 04- PR

Wał napędowy 49-2508 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wał napędowy 49-2508 producenta MAXGEAR

VOLVO

30684190, 30735971, 30783174, 30787784, 36000449, 36000558, 8603120, 8603820

numery OEM:
VOLVO      30684190
VOLVO      30735971
VOLVO      30783174
VOLVO      30787784
VOLVO      36000449
VOLVO      36000558
VOLVO      8603120
VOLVO      8603820
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2508 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.