Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2511 maxgear

Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR

255.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3476MG

numer części:

49-2511

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 541
Wymiar gwintu M10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56,5
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Ø pierścienia ABS [mm] 81
Długość 2 [mm] 67,2
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 93,7
nr EAN 5903364353872

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR

PËúOî VOLVO S60 I/V70 II 2.0T/2.4/2.4 D/D5/T/T5/TDI/2.5 T/TDI 00-10 LE

Wał napędowy 49-2511 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wał napędowy 49-2511 producenta MAXGEAR

VOLVO

8252035, 36000520, 30783085, 30735349, 8601859, 8602591, 8602842, 8603795, 8689227, 8689872, 9181261

numery OEM:
VOLVO      30735349
VOLVO      30783085
VOLVO      36000520
VOLVO      8252035
VOLVO      8601859
VOLVO      8602591
VOLVO      8602842
VOLVO      8603795
VOLVO      8689227
VOLVO      8689872
VOLVO      9181261
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.