Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat DUCATO Autobus (244_) 2.8 JTD (2002.04-???) 128km » 49-2545 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Autobus (244_) 2.8 Jtd (2002.04-???) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2545 MAXGEAR

49-2545 Wał napędowy MAXGEAR
200.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3510MG

numer części:

49-2545

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]518
otwór Ø [mm]8,4
Wymiar gwintu16x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100
nr EAN5903364354213

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2545 MAXGEAR

PËúOî VW CADDY III 1,6/2,0SDI/ LEON 1,2TSI LE
numery OEM:
AUDI      1K0 407 271 BK
AUDI      1K0 407 451 LX
SEAT      1K0 407 271 BK
SEAT      1K0 407 451 GX
SKODA      1K0 407 271 BK
SKODA      1K0 407 451 LX
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 BK
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 DQ
VOLKSWAGEN      1K0 407 451 GX
VOLKSWAGEN      1K0 407 451 LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2545 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.