Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Kia CERATO IV sedan (BD, BDM) 2.0 MPi (2018.02-???) 150km » 49-2551 maxgear
wybrany samochód: 
Kia Cerato Iv Sedan (bd, Bdm) 2.0 Mpi (2018.02-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2551 MAXGEAR

49-2551 Wał napędowy MAXGEAR
222.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3516MG

numer części:

49-2551

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]656
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94
Nowa część
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]110
nr EAN5903364354275

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2551 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW A3/GOLF/BORA/OCTAVIA
numery OEM:
SEAT      1J0 407 452 LX
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 FQ
VOLKSWAGEN      1J0 407 452 LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2551 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.