Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C8 Avant (4A5) 40 TFSI Mild Hybrid (2021-???) 204km » 49-2553 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 Avant (4a5) 40 Tfsi Mild Hybrid (2021-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2553 MAXGEAR

49-2553 Wał napędowy MAXGEAR
343.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3518MG

numer części:

49-2553

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]795
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108,0
Wymiar gwintuM16x1,5F
otwór Ø [mm]10,20
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94,00
nr EAN5903364354299

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2553 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF V/OCTAVIA 04- PR 2,0TDI 1K0407272EN
numery OEM:
AUDI      1K0407272EN
AUDI      1K0407272RB
AUDI      1K0407454DX
AUDI      1K0407764LX
SEAT      1K0407272EN
SEAT      1K0407272RB
SEAT      1K0407454DX
SEAT      1K0407764LX
SKODA      1K0407272EN
SKODA      1K0407272RB
SKODA      1K0407454DX
SKODA      1K0407764LX
VOLKSWAGEN      1K0407272EN
VOLKSWAGEN      1K0407272RB
VOLKSWAGEN      1K0407454DX
VOLKSWAGEN      1K0407764LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2553 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.