Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda PRELUDE II (AB) 1.8 EX (AAB) (1985.11-1987.04) 101km » 49-2554 maxgear
wybrany samochód: 
Honda Prelude Ii (ab) 1.8 Ex (aab) (1985.11-1987.04) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2554 MAXGEAR

49-2554 Wał napędowy MAXGEAR
239.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3519MG

numer części:

49-2554

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]535
otwór Ø [mm]8,5
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]93,5
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100
nr EAN5903364354305

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2554 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF VI/PASSAT 1,4TSI LE 535MM
numery OEM:
AUDI      1K0 407 271 LA
AUDI      1K0 407 763 CX
SKODA      1K0 407 271 LA
SKODA      1K0 407 763 CX
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 DS
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 HH
VOLKSWAGEN      1K0 407 271 LA
VOLKSWAGEN      1K0 407 761 AX
VOLKSWAGEN      1K0 407 761 EX
VOLKSWAGEN      1K0 407 763 CX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2554 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.