Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Smart FORFOUR (454) 1.5 (454.032) (2004.01-2006.06) 122km » 49-5130 maxgear
wybrany samochód: 
Smart Forfour (454) 1.5 (454.032) (2004.01-2006.06) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-5130 MAXGEAR

49-5130 Wał napędowy MAXGEAR
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5130

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła29
Długość [mm]892
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
nr EAN5903364354473

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-5130 MAXGEAR

WAúEK PËúOSI DB SPRINTER 06-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 350 2710
MERCEDES-BENZ      906 350 4010
VOLKSWAGEN      2E0 501 172 B
VOLKSWAGEN      2E0 501 172 F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-5130 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.