Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-5132 maxgear

Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR

49-5132 Wał napędowy MAXGEAR
513.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5132

producent:

MAXGEAR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 174,7
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Długość [mm] 892
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
nr EAN 5903364354497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR

PËúOî DB SPRINTER 06- PR. Oî TYLNA 940MM (PIASTA + PËúOî)

Wał napędowy 49-5132 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wał napędowy 49-5132 producenta MAXGEAR

MERCEDES-BENZ

2E0501172D, 2E0501172F, 9063502710, 9063504010

VOLKSWAGEN

2E0501172B, 2E0501172D, 2E0501172F

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2E0501172D
MERCEDES-BENZ      2E0501172F
MERCEDES-BENZ      9063502710
MERCEDES-BENZ      9063504010
VOLKSWAGEN      2E0501172B
VOLKSWAGEN      2E0501172D
VOLKSWAGEN      2E0501172F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.