Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford GRAND C-MAX (DXA/CB7, DXA/CEU) 2.0 TDCi (2011.02-2019.06) 136km » 49-5132 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Grand C-max (dxa/cb7, Dxa/ceu) 2.0 Tdci (2011.02-2019.06) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR

49-5132 Wał napędowy MAXGEAR
513.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5132

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]174,7
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Długość [mm]892
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
nr EAN5903364354497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR

PËúOî DB SPRINTER 06- PR. Oî TYLNA 940MM (PIASTA + PËúOî)
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2E0501172D
MERCEDES-BENZ      2E0501172F
MERCEDES-BENZ      9063502710
MERCEDES-BENZ      9063504010
VOLKSWAGEN      2E0501172B
VOLKSWAGEN      2E0501172D
VOLKSWAGEN      2E0501172F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-5132 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.