Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford GRAND C-MAX (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi (2010.12-2019.06) 115km » 49-5133 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Grand C-max (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.6 Tdci (2010.12-2019.06) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-5133 MAXGEAR

49-5133 Wał napędowy MAXGEAR
513.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5133

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Długość [mm]840
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
nr EAN5903364354503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-5133 MAXGEAR

WAúEK PËúOSI DB SPRINTER 06-Z PIASTą I úO»YSKIEM
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      9063502610
MERCEDES-BENZ      9063503910
VOLKSWAGEN      2E0501171B
VOLKSWAGEN      2E0501171D
VOLKSWAGEN      2E0501171G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-5133 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.