Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0110 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0110 MAXGEAR

61-0110 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
159.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

61-0110

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5903364320355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0110 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK MITSUBISHI LANCER/ OUTLANDER 1,8-2,2DI-D 06-
numery OEM:
CITROËN      16 076 786 80
CITROËN      16 082 585 80
CITROËN      16 112 842 80
CITROËN      2041 90
CITROËN      2041 A6
FIAT      6000608653
MITSUBISHI      2324A015
MITSUBISHI      2324A072
MITSUBISHI      2324A077
MITSUBISHI      2324A078
MITSUBISHI      2324A080
MITSUBISHI      2324A081
PEUGEOT      16 076 786 80
PEUGEOT      16 082 585 80
PEUGEOT      16 112 842 80
PEUGEOT      2041 90
PEUGEOT      2041 A6
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0110 MAXGEAR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.