Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85927 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85927 NISSENS

85927 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85927
Wentylator, chłodzenie silnika 85927
85927
nissens 85927 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85927 nissens
254.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85927

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 108
Średnica [mm] 340
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286457232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85927 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: RENAULT TWINGO III, SMART FORFOUR, FORTWO 0.9/0.9LPG/1.0 07.14-

Wentylator, chłodzenie silnika 85927 ma zastosowanie do modeli samochodów

SMART

CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85927 producenta NISSENS

RENAULT

214819214R

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      214819214R
MERCEDES-BENZ      4539064400
MERCEDES-BENZ      A4539064400
RENAULT      214819214R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85927 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.