Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Alfa Romeo AR 8 Platforma / podwozie (280_) 2.4 TD (280) (1985.04-1988.12) 92km » 90751 original imperium
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Ar 8 Platforma / Podwozie (280_) 2.4 Td (280) (1985.04-1988.12) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90751 ORIGINAL IMPERIUM

90751 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
346.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90751

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989632278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90751 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (w obudowie) pasuje do: CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER 2.0D/2.2D 07.01-07.06
numery OEM:
ALFA ROMEO      9643212080
CITROËN      1336V4
FIAT      9643212080
LANCIA      9643212080
PEUGEOT      1336V4
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90751 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.