Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi Q3 (8UB, 8UG) 1.4 TFSI (2016.07-2018.10) 125km » 90847 original imperium
wybrany samochód: 
Audi Q3 (8ub, 8ug) 1.4 Tfsi (2016.07-2018.10) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90847 ORIGINAL IMPERIUM

90847 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
127.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90847

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635569

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90847 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (103°C, w obudowie) pasuje do: CHEVROLET AVEO, CRUZE; OPEL ADAM, ASTRA J, ASTRA J GTC, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, CORSA E, CORSA E/HATCHBACK, MERIVA B 1.2-1.4LPG 07.06-
numery OEM:
OPEL      1338029
OPEL      1338261
OPEL      55579011
OPEL      55593033
CHEVROLET      55561629
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90847 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.