Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) 1.9 TDI (1993.10-1997.05) 90km » 306202313R renault
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B3/b4 Variant (3a5, 35i) 1.9 Tdi (1993.10-1997.05) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT 306202313R RENAULT

306202313R WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT RENAULT
renault 306202313R
223.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

306202313R

producent:

RENAULT

WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200046102
Numer dostawcy: 306202313R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT 306202313R RENAULT

WYSPRZ╩GLIK RENAULT CLIO/KANGOO/LAGUNA/MEGANE/MODUS 1,2-2,0 16V 1,5-1,9DCI 05-
numery OEM:
RENAULT      30 62 023 13R
RENAULT      30 62 027 60R
RENAULT      30 62 092 22R
RENAULT      30 62 095 36R
RENAULT      306202313R
RENAULT      306202760R
RENAULT      306209222R
RENAULT      306209536R
RENAULT      82 00 046 102
RENAULT      82 00 855 816
RENAULT      8200046102
RENAULT      8200855816
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT 306202313R RENAULT w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.