Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi 200 C3 Avant (447, 448) 2.2 Turbo quattro (1983.09-1990.12) 165km » 306202443R renault
wybrany samochód: 
Audi 200 C3 Avant (447, 448) 2.2 Turbo Quattro (1983.09-1990.12) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

wysprzęglik centralny renault opel 306202443R RENAULT

306202443R wysprzęglik centralny renault opel RENAULT
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

306202443R

producent:

RENAULT

Indeks: REN 306202443R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Operator centralny, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT OPEL
Opis: Laguna II+III 1,9dCi 2,0dCi 03/04-, Trafic, Movano (na dwie śruby)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4421631
Numer dostawcy: 306202443R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie wysprzęglik centralny renault opel 306202443R RENAULT

WYSPRZ╩GLIK RENAULT LAGUNA / MASTER / MEGANE
numery OEM:
RENAULT      306202443R
RENAULT      8201290863
VAUXHALL      95507609
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie wysprzęglik centralny renault opel 306202443R RENAULT w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.