Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A4 B7 (8EC) 2.0 TFSI (2006.10-2008.06) 170km » S 5049 PE sofima
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 (8ec) 2.0 Tfsi (2006.10-2008.06) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju S 5049 PE SOFIMA

S 5049 PE Filtr oleju SOFIMA
sofima S 5049 PE
Filtr oleju S 5049 PE
S 5049 PE
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 5049 PE

producent:

SOFIMA

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]74
średnica zewnętrzna [mm]63,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]31
Średnica wewnętrzna 2 [mm]31
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN8013097066455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 5049 PE SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159, CADILLAC BLS, FIAT CROMA, CROMA/KOMBI, GRANDE PUNTO, SEDICI, OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.9D/2.0 04.04-
numery OEM:
FIAT      55189320
FIAT      71737926
OPEL      5650354
SAAB      93183412
SUZUKI      16510-79J50
SUZUKI      16510-79J50-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 5049 PE SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 5049 PE SOFIMA:

Krzysztof, Laski k/Warszawy
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
jan, Ząbki
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA