Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 5093 PE sofima

Filtr oleju S 5093 PE SOFIMA

S 5093 PE Filtr oleju SOFIMA
sofima S 5093 PE
Filtr oleju S 5093 PE
S 5093 PE
sofima S 5093 PE Filtr oleju
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 5093 PE

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 66
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47,6
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 8013097066899

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 5093 PE SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: CHEVROLET AVEO, MALIBU, OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, MERIVA B 1.3D-2.0D 07.06-

Filtr oleju S 5093 PE ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE Filtr oleju S 5093 PE producenta SOFIMA

SAAB

93191747

OPEL

650017, 650061, 650221

numery OEM:
OPEL      650017
OPEL      650061
OPEL      650221
SAAB      93191747
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 5093 PE SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 5093 PE SOFIMA:

jan, Ząbki
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA