Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 8971 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8971 SWAG Autoteile GmbH

30 92 8971 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK1721, 6PK1722, 6PK1723, 6PK1724, 6PK1725, 6PK1726, 6PK1727, 6PK1728, 6PK1729, 6PK1730

numer części:

30 92 8971

Długość [mm] 1725
Ciężar [kg] 0,176
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557865

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8971 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      55201363
AUDI      046 903 137 M
AUDI      46 903 137 M
CITROËN      5750.M6
CITROËN      5750.M7
CITROËN      5750.W
CITROËN      5750.WS
FIAT      9654114480
PEUGEOT      5750.W
PEUGEOT      5750.WS

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8971 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.