Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 33 10 0796 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 33 10 0796 SWAG Autoteile GmbH

33 10 0796 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
393.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

33 10 0796

Temperatura otwarcia [°c] 80
Temperatura otwarcia [°c] 89
średnica zewnętrzna [mm] 32,0
Ciężar [kg] 0,42
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przełącznikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4054228712289

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 33 10 0796 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      03F 121 111 A
AUDI      3F 121 111 A
SEAT      03F 121 111 A
SEAT      3F 121 111 A
SKODA      03F 121 111 A
SKODA      3F 121 111 A
VOLKSWAGEN      03F 121 111 A
VOLKSWAGEN      3F 121 111 A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 33 10 0796 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.