Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 81 92 8658 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 81 92 8658 SWAG Autoteile GmbH

81 92 8658 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
107.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

81 92 8658

Napięcie [V] 12
Ilość połączeń 4
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,22
nr EAN 4044688286581

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 81 92 8658 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: TOYOTA AYGO, COROLLA, IQ, PRIUS, YARIS, YARIS / VIOS, YARIS VERSO, YARIS/HATCHBACK 1.0-1.5H 04.99-
numery OEM:
TOYOTA      90080-19021
TOYOTA      90919-02229
TOYOTA      90919-02240
TOYOTA      90919-02265
TOYOTA      90919-02270
TOYOTA      90919-T2007
TOYOTA      90919-W2002

Zastosowanie Cewka zapłonowa 81 92 8658 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.