Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1441 tomex-c

KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER 06- TYŁ 1441 TOMEX-C

1441 KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER  06- TYŁ TOMEX-C
94.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1441

producent:

TOMEX-C

13.0460-3602 16,6mm
oś tylna
Grubość [mm] : 16,5
Długość [mm] : 87
Wysokość [mm] : 66,8
Ciężar [kg] : 0,85
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21144166
Numer dostawcy: 10-62
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER 06- TYŁ 1441 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER 06- TYŁ 1441 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER 06- TYŁ 1441 producenta TOMEX-C

ALFA ROMEO

0060743565, 0060760120, 60743565, 60760120, 77362187, 9945750

LANCIA

0005892650, 5892650, 71770988, 9939503, 9941873, 9945629

FIAT

5892650, 71770988, 82444381, 82444382, 9939503, 9941873, 9945629

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060743565
ALFA ROMEO      0060760120
ALFA ROMEO      60743565
ALFA ROMEO      60760120
ALFA ROMEO      77362187
ALFA ROMEO      9945750
FIAT      5892650
FIAT      71770988
FIAT      82444381
FIAT      82444382
FIAT      9939503
FIAT      9941873
FIAT      9945629
LANCIA      0005892650
LANCIA      5892650
LANCIA      71770988
LANCIA      9939503
LANCIA      9941873
LANCIA      9945629
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. CITROEN JUMPER 06- TYŁ 1441 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.