Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Audi Q8 (4MN, 4MT) 55 TFSI e quattro (2020.10-???) 340km » 1928 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi Q8 (4mn, 4mt) 55 Tfsi E Quattro (2020.10-???) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. MERCEDES W166 M-KLASA 11- PRZÓD 1928 TOMEX-C

1928 KLOCKI HAMULC. MERCEDES W166 M-KLASA  11- PRZÓD TOMEX-C

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1928

producent:

TOMEX-C

Opel Combo 12-
oś tylna
Średnica [mm] : 254
Szerokość [mm] : 55
Ciężar [kg] : 3,1
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 51928531
Numer dostawcy: TX 23-21
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. MERCEDES W166 M-KLASA 11- PRZÓD 1928 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      51928531
FIAT      77365346
FIAT      77367388
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. MERCEDES W166 M-KLASA 11- PRZÓD 1928 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. MERCEDES W166 M-KLASA 11- PRZÓD 1928 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.