Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford C-MAX (DM2) 2.0 LPG (2008.06-2010.09) 145km » 2067 tomex-c
wybrany samochód: 
Ford C-max (dm2) 2.0 Lpg (2008.06-2010.09) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. CITROEN XSARA KOMBI 97-05 2067 TOMEX-C

2067 SZCZĘKI HAMULC. CITROEN XSARA KOMBI  97-05 TOMEX-C
56.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2067

producent:

TOMEX-C

13.0460-7047, 13.0460-7036 ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK276
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 16,4
Długość [mm] : 125,2
Wysokość [mm] : 37,7
Ciężar [kg] : 0,69
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20675168
Numer dostawcy: 11-30
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. CITROEN XSARA KOMBI 97-05 2067 TOMEX-C

numery OEM:
BMW      34211153196
BMW      34211153913
BMW      34211154398
BMW      34211154399
BMW      34211154613
BMW      34211154614
BMW      34211155077
BMW      34211156463
BMW      34211156744
BMW      34211156745
BMW      34211156747
BMW      34211156748
BMW      34211156749
BMW      34211157514
BMW      34211157925
BMW      34211157926
BMW      34211158643
BMW      34211158912
BMW      34211159003
BMW      34211159273
BMW      34211159276
BMW      34211159912
BMW      34212226013
ALPINA      34211158912
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. CITROEN XSARA KOMBI 97-05 2067 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.