Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford MONDEO V Turnier (CF) 2.0 TDCi 4x4 (2015.02-???) 150km » 112 244 topran
wybrany samochód: 
Ford Mondeo V Turnier (cf) 2.0 Tdci 4x4 (2015.02-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 112 244 TOPRAN

112 244 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 112 244
Termostat układu chłodzenia 112 244
112 244
topran 112 244 Termostat układu chłodzenia
Termostat układu chłodzenia 112 244 topran
Termostat układu chłodzenia 112 244 topran
Termostat układu chłodzenia 112 244 topran
Termostat układu chłodzenia 112 244 topran
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

112 244

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c]87
Rodzaj korpusuz obudową
Rodzaj korpusuobudowa metalowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 112 244 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, MULTIVAN T5, TOUAREG, TRANSPORTER T5 2.5D/3.2 10.02-05.10
numery OEM:
VOLKSWAGEN      070 121 114
zamienniki:
V15-99-1949
brak
VEMO
5352887
brak
FAE
QTH654K
brak
QUINTON
V15-99-1949-1
brak
VEMO

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 112 244 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.