Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A6 C6 Avant (4F5) 3.0 TDI quattro (2005.03-2011.08) 211km » 112 948 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) 3.0 Tdi Quattro (2005.03-2011.08) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat, chłodzenie oleju 112 948 TOPRAN

112 948 Termostat, chłodzenie oleju TOPRAN
topran 112 948
Termostat, chłodzenie oleju 112 948
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

112 948

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]75
Ogrzewanie/chłodzeniedla pojazdów z chłodnicą oleju skrzyni biegów
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Rodzaj korpusuz obudową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat, chłodzenie oleju 112 948 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (75°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A3, Q3, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA XL, ATECA, LEON, LEON SPORTSTOURER, TARRACO, SKODA KODIAQ I, OCTAVIA II, OCTAVIA IV 1.4-2.5 02.04-
numery OEM:
AUDI      1K0 121 113A
SEAT      1K0 121 113A
SKODA      1K0 121 113A
VOLKSWAGEN      1K0 121 113A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat, chłodzenie oleju 112 948 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.