Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Tata (telco) INDIGO (4_V2) 1.4 TD (2003.07-???) 71km » 113 853 topran
wybrany samochód: 
Tata (telco) Indigo (4_v2) 1.4 Td (2003.07-???) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 113 853 TOPRAN

113 853 Korpus termostatu TOPRAN
topran 113 853
Korpus termostatu 113 853
113 853
topran 113 853 Korpus termostatu
136.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

113 853

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez termostatu
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 113 853 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: AUDI A4 B6, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5.5 2.4-2.8 04.96-03.08
numery OEM:
AUDI      078 121 121K
SKODA      078 121 121K
VOLKSWAGEN      078 121 121K
zamienniki:
V10-0968
brak
VAICO
8071
brak
BIRTH

Zastosowanie Korpus termostatu 113 853 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.