Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) 1.6 i (JA0L) (1997.01-1999.09) 75km » 116 193 topran
wybrany samochód: 
Renault Megane Scénic (ja0/1_) 1.6 I (ja0l) (1997.01-1999.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik wycieraczek 116 193 TOPRAN

116 193 Silnik wycieraczek TOPRAN
233.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 8.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

116 193

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu
Napięcie [V]12
Rodzaj mocowaniaMocowanie 3-punktowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramieniem napędowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Liczba śrub3
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 116 193 TOPRAN

Silnik wycieraczek przód pasuje do: SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, VW JETTA IV, POLO V 03.08-05.22
numery OEM:
SEAT      5C6 955 113A
SEAT      5C7 955 113A
SEAT      5C7 955 113D
SEAT      6R1 955 119A
VOLKSWAGEN      5C6 955 113A
VOLKSWAGEN      5C7 955 113A
VOLKSWAGEN      5C7 955 113D
VOLKSWAGEN      6R1 955 119A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Silnik wycieraczek 116 193 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.