Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Seat LEON ST Furgon/kombi (5F8) 1.8 TFSI (2013.10-???) 180km » 116 600 topran
wybrany samochód: 
Seat Leon St Furgon/kombi (5f8) 1.8 Tfsi (2013.10-???) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 116 600 TOPRAN

116 600 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
86.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 600

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Rodzaj korpusuz obudową
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 116 600 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, SKODA FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW POLO, POLO V 1.2D 10.09-05.15
numery OEM:
SEAT      03P 121 111D
SEAT      03P 121 111E
SKODA      03P 121 111D
SKODA      03P 121 111E
VOLKSWAGEN      03P 121 111D
VOLKSWAGEN      03P 121 111E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 116 600 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.