Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi 80 B4 sedan (8C2) 2.8 (1991.09-1994.12) 174km » 116 766 topran
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Sedan (8c2) 2.8 (1991.09-1994.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 116 766 TOPRAN

116 766 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
140.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

116 766

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Rodzaj korpusuz obudową
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Temperatura otwarcia [°c]88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 116 766 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B7, A4 B8, A5, A6 ALLROAD C6, A6 C6, A6 C7, A7, A8 D3, A8 D4, Q5 2.4-3.2 05.04-09.18
numery OEM:
AUDI      06E 121 111AC
AUDI      06E 121 111D
AUDI      06E 121 111G
AUDI      06E 121 111K
AUDI      06E 121 111M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 116 766 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.