Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 302 208 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 TOPRAN

302 208 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 302 208
Zestaw osłon, wał napędowy 302 208
302 208
topran 302 208 Zestaw osłon, wał napędowy
Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 topran
Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 topran
40.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

302 208

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Zestaw pełny 
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
Wysokość [mm] 89
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 21/67) (dł.89) pasuje do: FORD FOCUS I 1.4-2.0 10.98-03.05

Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 producenta TOPRAN

FORD

1113728, 1152463, XS414A084GA, XS414A084GB

numery OEM:
FORD      1 113 728
FORD      1 152 463
FORD      XS414A084GA
FORD      XS414A084GB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 302 208 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.