Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 401 915 topran

Termostat układu chłodzenia 401 915 TOPRAN

401 915 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
112.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

401 915

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu z obudową
Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z klamrą
Rodzaj korpusu obudowa metalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 401 915 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C (W203), C (W204), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), CLK (A209), CLK (C209), CLS (C219), E (VF211), E (W211), E (W212) 3.0D 01.05-

Termostat układu chłodzenia 401 915 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Termostat układu chłodzenia 401 915 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

6422000415, A6422000415

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      642 200 04 15
MERCEDES-BENZ      A642 200 04 15
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 401 915 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.