Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 638 753 topran

Korpus termostatu 638 753 TOPRAN

638 753 Korpus termostatu TOPRAN
114.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

638 753

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 83
Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Sposób montażu montowany wcześniej
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 638 753 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83, 87°C/87°C, w obudowie) pasuje do: VW POLO V 1.4 12.10-05.22

Korpus termostatu 638 753 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Korpus termostatu 638 753 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

03C121111AM

numery OEM:
SKODA      03C 121 111AM
VOLKSWAGEN      03C 121 111AM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 638 753 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.