Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 638 767 topran

Termostat układu chłodzenia 638 767 TOPRAN

638 767 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
75.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

638 767

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Rodzaj korpusu z obudową
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 638 767 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: FORD MONDEO III 2.0D/2.2D 10.00-03.07

Termostat układu chłodzenia 638 767 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Termostat układu chłodzenia 638 767 producenta TOPRAN

FORD

1148326, 1358107, 1633900, 2S7Q8A586AA, 2S7Q8A586AB, 2S7Q8A586AC

numery OEM:
FORD      1 148 326
FORD      1 358 107
FORD      1 633 900
FORD      2S7Q8A586AA
FORD      2S7Q8A586AB
FORD      2S7Q8A586AC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 638 767 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.