Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 723 252 topran

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 723 252 TOPRAN

723 252 Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TOPRAN
404.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

723 252

producent:

TOPRAN

Typ pompy pompa łopatkowa
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
Ø koła pasowego [mm] 114
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Tryb pracy hydrauliczny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 723 252 TOPRAN

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN; PEUGEOT PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.9D 06.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      4007 EF
CITROËN      4007 HY
CITROËN      4007 LP
CITROËN      4007 WP
PEUGEOT      4007 EF
PEUGEOT      4007 HY
PEUGEOT      4007 LP
PEUGEOT      4007 WP
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 723 252 TOPRAN w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.