Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 135/1D mahle

Filtr oleju OX 135/1D MAHLE

OX 135/1D Filtr oleju MAHLE
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

78434144

numer części:

OX 135/1D

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 78
Średnica [mm] 53,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 16,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 135/1D MAHLE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1661800009
MERCEDES-BENZ      1661800109
MERCEDES-BENZ      1661800209
MERCEDES-BENZ      1661800710
MERCEDES-BENZ      1661840225 O.D.
MERCEDES-BENZ      1661840525
MERCEDES-BENZ      1661840625
MERCEDES-BENZ      A1661800009
MERCEDES-BENZ      A1661800109
MERCEDES-BENZ      A1661800209
MERCEDES-BENZ      A1661800710
MERCEDES-BENZ      A1661840225 O.D.
MERCEDES-BENZ      A1661840525
MERCEDES-BENZ      A1661840625
zamienniki:

Zastosowanie Filtr oleju OX 135/1D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.