Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-041 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-041 OPTIMAL

G1-041 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-041
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-544

numer części:

G1-041

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z lewej
Długość [mm] 67
Wymiar stożka [mm] 13,2
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 2,00 RHT F
parzyste numery artykułów G1-042
nr EAN 4031185910415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-041 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-041 LEWA OPEL ASTRA,CALIBRA,VECTRA A/SAAB 900, 9-3

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-041 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-041 producenta OPTIMAL

OPEL

0324053, 0324055, 324053, 324055

SAAB

4242749

numery OEM:
OPEL      0324053
OPEL      0324055
OPEL      324053
OPEL      324055
SAAB      4242749
VAUXHALL      324053
VAUXHALL      324055
VAUXHALL      90350447
VAUXHALL      90369704
VAUXHALL      90373519

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-041 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.