Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1310 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1310 OPTIMAL

G1-1310 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1310
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1310

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 208
Wymiar stożka [mm] 16,7
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1311
nr EAN 4031185208895

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1310 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1310 PRAWA FIAT DUCATO 06-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1310 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1310 producenta OPTIMAL

FIAT

1376345080, 77364009

PEUGEOT

1610939680, 1610976380, 381770

CITROËN

1610939680, 1610976380, 381770

numery OEM:
CITROËN      1610939680
CITROËN      1610976380
CITROËN      3817.70
FIAT      1376345080
FIAT      77364009
PEUGEOT      1610939680
PEUGEOT      1610976380
PEUGEOT      3817.70

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1310 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.